Hybrydowy Mercedes, czyli GLE 350de 4MATIC oraz GLC 300e 4MATIC

Mercedes-Benz wyznacza kolejne standardy w segmencie aut z napędem elektrycznym. Światowa premiera modeli GLE 350de 4Matic oraz GLC 300e 4Matic udowadnia, że SUV klasy premium może być nie tylko wszechstronny i potężny, ale jednocześnie ekologiczny i przyjazny dla otoczenia. Uwagę przykuwa przede wszystkim zasięg GLE 350d, który „na prądzie” przejedzie ponad 100 km, poruszając się z prędkością do 160 km/h.

Zastosowanie hybrydowego napędu plug-in pozwoliło producentowi ze Stuttgartu wykonać kolejny, rewolucyjny krok na drodze do zwiększonego zasięgu samochodów elektrycznych. Dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh GLE 350de 4Matic dystansuje konkurencję, oferując zdecydowanie najlepsze osiągi wśród SUV-ów z napędem hybrydowym. Bateria może być zasilana prądem stałym (DC) oraz zmiennym (AC). Gniazdo znajduje się po lewej stronie pojazdu, co dodatkowo podnosi komfort „tankowania” baterii. Korzystając z odpowiednich stacji, pojazd da się całkowicie naładować w ciągu niecałych 30 minut, a uzupełnienie baterii do 80% nie zajmie więcej niż 20 minut. 

Najbardziej aerodynamiczny SUV na świecie 

Co ważne, duży i pojemny akumulator w żadnym stopniu nie wpłynął na ograniczenie ładowności bagażnika. Było to możliwe dzięki specjalnie zmodyfikowanej konstrukcji tylnego pasa oraz przeprojektowaniu tylnej osi, dzięki czemu kufer w dalszym ciągu jest bardzo obszerny, oferując aż 1915 l ładowności. Wydajny, szybko uzupełniany akumulator pozwala znacząco wydłużyć udział jazdy w trybie elektrycznym. Auto wyposażone jest w doskonale znane z innych modeli Mercedesa systemy wparcia kierowcy. Znajdziesz tu m.in. aktywny układ zmiany pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych, ale także zupełnie nowatorskie rozwiązania, jak aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku. Dynamiczna linia nadwodzia zaowocowała również najniższym współczynnikiem oporu powietrza (0,29) spośród wszystkich SUV-ów dostępnych w sprzedaży. 

Mercedes GLE 350de 4Matic – najważniejsze dane: 

  • moc systemowa: 235 kW (320 KM),
  • moc silnika elektrycznego: 100 kW (136 KM), 
  • maksymalny moment obrotowy: 700 Nm,
  • zasięg w trybie elektrycznym: 106 km,
  • prędkość maksymalna: 210 km/h (ograniczenie elektroniczne)
  • prędkość max. w trybie elektrycznym: 160 km/h. 

Mercedes GLC 300e 4Matic 

Kolejnym z prezentowanych hybrydowych modeli plug-in trzeciej generacji jest Mercedes GLC 300e 4Matic, łączący progresywny design z wszechstronnością i doskonałymi osiągami w każdym terenie. Miejski SUV imponuje funkcjonalnym, wygodnym wnętrzem oraz przestronnym bagażnikiem. Intuicyjny system multimedialny MBUX wraz z pakietem najnowocześniejszych systemów wsparcia kierowcy, czynią jazdę autem spod znaku trójramiennej gwiazdy jeszcze większą przyjemnością. Wszechstronność SUV-a objawia się również w pełnej gotowości do holowania – napęd na 4 koła zapewnia do 2 ton uciągu przyczepy z hamulcem. 

Za osiągi odpowiada czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2,0 litra, generujący moc na poziomie 235 kW (320 KM) przy maksymalnie 700 Nm momentu obrotowego. Jednostka elektryczna wytwarza 90 kW mocy oraz moment obrotowy do 440 Nm. GLC 300e z napędem hybrydowym rozpędza się do „setki” w 5,7 sekundy, oferując ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną do 230 km/h. Pojemność akumulatora elektrycznego wynosi w tym modelu 13,5 kWh, co przy średnim zużyciu energii na poziomie 16-17 kWh pozwala na przejechanie ok. 50 km. 

Plug-in Hybrid od Mercedes-Benz 

Prezentowane modele marki Marcedes-Benz wpisują się we flagową strategię hybryd plug-in, rozwijaną przez producenta ze Stuttgartu od dekady. Obecne wydania GLC i GLE to już trzecia generacja samochodów elektrycznych. Do końca 2019 roku marka w swojej ofercie będzie miała ponad 10 aut z napędem plug-in hybrid, od miejskich kompaktów, poprzez wszechstronne SUVy, aż po flagową klasę S. Do końca 2020 roku liczba oferowanych pojazdów z napędem hybrydowym ma wzrosnąć aż do 20.