Serwisowanie aut po gwarancji

Jednym ze sposobów na obniżenie kosztów eksploatacji samochodu wydaje się być rezygnacja z usług autoryzowanego warsztatu. O ile w przypadku aut kilkunastoletnich i starszych wydaje się to zrozumiałe, to jednak młodsze wciąż warto serwisować po okiem mechaników mających dostęp do najnowszych technologii producenta. Do tego niektóre firmy samochodowe kuszą rabatami na części i usługi w ASO.

Dlaczego autoryzowany serwis?

Nowoczesne samochody coraz częściej wyposażone są w sterowniki komputerowe i skomplikowane oprogramowanie, z którym nie radzi sobie wielu mechaników zatrudnionych w mniejszych serwisach. Z pozoru proste czynności, jak interwał olejowy czy wymiana akumulatora lub przeprogramowanie nawigacji czy radia, wymagają podpięcia po komputer. Istotne dla prawidłowego funkcjonowania są też modyfikacje sterowników – wynika to z tego, że proces projektowania auta trwa zbyt szybko i niektórych z usterek bądź niedomagań nie wykryto na tym etapie. Dopiero w warunkach realnej eksploatacji może się okazać, że jakiś podzespół pracuje nieprawidłowo. Dostęp do najnowszych aktualizacji to atut warsztatów z autoryzacją.

Następny plus wynika z niższej utraty wartości. Serwisowane w ASO auto na rynku wtórnym będzie bardziej łakomym kąskiem dla kolejnego nabywcy. Do tego sprzeda się szybciej i za korzystniejszą cenę. Oczywiście jakość usług ma znaczenie dla obecnego użytkownika, decydującego na autoryzowaną stację obsługi.

Renault daje dobry przykład

Żeby zachęcić właścicieli pojazdów po gwarancji Renault stworzył specjalny program serwisowy. Dzięki niemu właściciele poprzednich generacji Clio, Espace, Megane, Kangoo czy Twingo mają zapewniony dostęp do części Motrio – marki oferującej jakość zgodną ze standardami Renault, oferowanych w cenach wielu zamienników. Serwisowanie starszych Renault w ASO to także niższe koszty za robociznę oraz możliwość oddania niektórych podzespołów do regeneracji. Turbosprężarki, zaciski hamulcowe, elementy zawieszenia, przekładnia kierownicza, wtryskiwacze, zawory EGR, filtry cząstek stałych czy skrzynie biegów mogą zyskać drugie życie dzięki serwisom współpracującym z ASO Renault.

Na stołecznym rynku usług motoryzacyjnych na uwagę zasługuje Renault Dyszkiewicz – http://www.renault.dyszkiewicz.pl/mechaniczny.html. Nowoczesny warsztat ulokowano obok salonu. Pierwsze miejsce coraz chętniej odwiedzają właściciele starszych modeli Renault, również modeli mających zadatek na zostanie youngtimerem. Okazuje się, że w ASO Renault można zamówić części do Renault 5, Renault 21, Renault 19 czy Renault 4.