POLEROWANIE SAMOCHODU – KROK PO KROKU

Marzy Ci się lakier na samochodzie, który będzie błyszczał się jakby wyjechał prosto z fabryki ? W zasadzie potrzebujemy tylko dobrej maszyny i dobrych jakościowo past polerskich.

Marzy Ci się lakier na samochodzie, który będzie błyszczał się jakby wyjechał prosto z fabryki ?
W zasadzie potrzebujemy tylko dobrej maszyny i dobrych jakościowo past polerskich.
Do tego musisz uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość, ponieważ cały proces polerowania lakieru jest procesem bardzo pracochłonnym. Kiedy uda Ci się doprowadzić samochód do satysfakcjonującego efektu, z pewnością będziesz się nim cieszyć przez bardzo długi czas.

JAK POLEROWAĆ LAKIER SAMOCHODOWY

Polerując lakier samochodowy można się pozbyć wielu mikro zarysowań, takich, które nie są zauważalne gołym okiem. Bez problemu uda się usunąć ślady po myjni automatycznej. Musimy jednak uważać zabierając się za polerkę własnego auta ponieważ, jeżeli zrobimy to źle możemy nieodwracalnie uszkodzić nasz lakier i wcale nie będzie wyglądał on lepiej.

Zanim przystąpisz do polerowania lakieru, powinieneś przygotować swoje stanowisko pracy. Przygotować wszystkie narzędzia, które będą niezbędne do polerowania auta.
Będziesz potrzebował:
maszynę polerską, możesz wybrać rotacyjną lub rotycyjno-mimośrodkową, która jest polecana dla osób początkujących.
Pasty najlepiej o różnej ścieralności. Korektę lakieru rozpoczynamy od użycia pasty mocno ściernej, możemy nią polerować całe auto. Dzięki tej paście pozbędziemy się głębokich rys, hologramów i zmatowień. Jednak przed użyciem danej pasty powinniśmy upewnić się czy lakier znajdujący się na danym aucie jest twardy. Jeżeli lakier jest delikatniejszy, a użyjemy do niego pasty mocno ściernej możemy uszkodzić lakier. W tym drugim typie aut wybieramy pasty średnio ścierne. Drugą pastę jaką użyjemy podczas polerowania lakieru to pasta wykończeniowa inaczej finish lub nabłyszczająca. Gdybyśmy zrezygnowali z tego etapu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że efekt nie byłby do końca zadowalający. Na aucie zostaną widoczne hologramy, które będą widoczne pod światło.

Co jest niezbędne do wykonania polerki lakieru?

Nakładki polerskie, pamiętaj, aby używać jednego pada na jedną pastę, jeśli będziesz używał dwóch past będziesz potrzebował dwa pady. Gąbki polerskie występują w różnych kolorach, odpowiadają one ścieralności gąbki. Zasada stosowania padów jest prosta, jeżeli używamy pasty mocno ścieralnej nakładamy ją na gąbkę mocno ścierna, średnio ścierna do średnio ściernej gąbki, pasta wykończeniowa – mało ścierna gąbka.
Szmatki z mikrofibry, najlepiej mieć dwie i najlepiej jakby się czymś różniły, będą nam potrzebne do ścierania środków, każda do innego produktu.
Przyda nam się również lampa warsztatowa, dzięki której możemy sprawdzać efekty naszej pracy.

  1. Przed rozpoczęciem polerowania należy umyć lakier, następnie zaleca się użycie glinki, którą pocieramy na mokry lakier. Glinka służy do wyciągnięcia malutkich cząsteczek brudu z lakieru, jest to ważny proces ponieważ, brud wyciągnięty przez moc maszyny polerskiej mógłby go zarysować. Następnie obklejamy wszystkie plastiki i elementy, które nie będziemy lakierować. Najlepiej nada się do tego taśma malarska.
  2. Kiedy auto jest przygotowane do polerowania, nakładamy niewielką ilość pasty polerskiej na gąbkę. Skup się na jednym elemencie, poleruj je przez kilkanaście minut, ale uważaj, aby nie przegrzać lakieru. Sprawdź lampą warsztatową, czy lakier jest dobrze wypolerowany i czy widoczne są hologramy.
    Następnie przechodzimy do polerowania kolejnego elementu.
  3. W kolejnym etapie będzie nam potrzebna pasta wykończeniowa, usuwająca hologramy i nabłyszczająca. Nadmiar pasty należy zmyć.

Po skończonej pracy oceń wyniki, sprawdź, czy na lakierze znajdują się hologramy, pomoże Ci w tym lampa warsztatowa. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza i nawet jeśli widzisz pewne niedoskonałości to następnym razem będzie jeszcze lepiej a polerowanie lakieru przyniesie jeszcze lepsze rezultaty.